sunnuntai 28. lokakuuta 2012

musiikkiarkeologiaa

Serendipity on hieno englannin kielinen sana. En nyt keksi onko suomen kielessä yhtä hyvää sanaa kuvaamaa sitä. Kääntyköön vaikka onnelliseksi vahingoksi. Tälläinen onnekas eksyminen tapahtui, kun kuuntelin amerikkalaisen standup-koomikon, Marc Maronin, podcastiä (olipas tässä lauseessa monta suomen kielistä sanaa). Tässä digitaalisen maailman radio-ohjelmassa Marc haastattelee eninmäkseen koomikoita, mutta joukkoon mahtuu myös muusikoita. Siellä törmäsin Dave Alviniin. Olen nimen joskus kuullut, mutten tiennyt mitään hänestä entuudestaan. Kuunnellessani Alvinin elämäntarinaa kiinnostuin ja kaivelin Spotify:stä Alvinin ja The Blastersin musiikkia. The Blastersin Marie Marie -biisin olin joskus kuullut, mutta koska 80-luvun alussa olin punkkari ja silloin ei voinut kuunnella mitään mikä haiskahti Teddy-meiningiltä, on se mennyt ohi korvien paljoakaan jälkiä jättämättä. Olin luultavasti kuullut Shakin' Stevensin version tuosta laulusta. Sillä se on itseasiassa tunnetumpi kuin alkuperäinen. Nyt voin vahingoniloisena antaa hyvän kiertää.



Muita onnellisia sattumia voi tapailla täällä.

3 kommenttia:

lepis kirjoitti...

Alvin on tuttu nimi jostain vuosien takaa ja olikin mukava kuulla tämä biisikin pitkästä aikaa. Kelpo kamaa!

Jael kirjoitti...

Tuollaiset sattumat ovat kivoja.Minulle Alvin ei ole tuttu,mutta jalat tämä kappale saa liikkumaan;D

panu kirjoitti...

Ja Daven veljellä, Philillä on aika leveä hymy. :)